Generelle oplysninger
COOLSTUFF DANMARK, FILIAL AF COOLSTUFF AB, SVERIGE
Ulspilsager 51
2791 Dragør
CVR 32449859
Hos CoolStuff kan du handle enkelt, sikkert og uden ubehagelige overraskelser. Vi tilbyder 90 dages fortrydelsesret, fragt fra 39 kr. og fri fragt ved køb over 499 kr, samt 1-2 hverdages leveringstid. Nedenfor ser du vores fuldstændige handelsbetingelser!
CoolStuff.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til E-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. Købelovens mangelregler gælder på alle køb hos CoolStuff.
Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er i danske kroner.
Når du som privatperson handler med CoolStuff.dk indgås aftaler på danske vilkår.
Vi tilbyder 90 dages fortrydelsesret på alle produkter. Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@coolstuff.dk. eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Du hæfter dog som forbruger for forringelser som følge af anvendelse, der må anses for unødvendig for at vurdere varens egenskaber. Tænk på at ikke teste varen anderledes, end du ville teste den i en butik. Er varens værdi blevet forringet af brugen ved eksempelvis pletter, lugt af røg eller sved, ridser eller manglende emballage, har vi ret til at vurdere hvor stor en salgsværdi varen har mistet og fratrække dette beløb i returpengene. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang og kan i visse tilfælde blive 100% hvis varen ikke kan sælges igen, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Tænk på at emballagen kan være en væsenlig del af varen, og sørg for at sende denne med tilbage – sæt derfor ikke returlabelen fast på emballagen, da dette muligvis kan forringe produktets værdi!
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Bemærk at du som kunde selv er ansvarlig for at vi modtager returen.
Returalternativ
Alt. 1) Den billigeste og hurtigste løsning: Anmeld din retur igennem vores retursystem. Her kan du købe billig returfragt for 49 kr, og her kan du direkte give os alle informationer vi behøver for at behandle returen hurtigst muligt uden yderligere kontakt, og omvendt får du også alle nødvendige instrukser.
Alt. 2) Den mellemdyre og lidt langsommere løsning: Gå selv til en Bring pakkeshop og køb selv en almindelig fragtlabel hos dem og afleverer pakken der med det samme. Dette er dog en dyrere løsning end at købe fragt gennem vores retursystem. Endvidere skal du her selv printe en returformular og vedlægge i pakken (se link længere nede). Og der kan være behov for yderligere kontakt hvis vi mangler informationer.
Returadresse:
Coolstuff AB
c/o Bring Parcels
Ventrupparken 4
DK-2670 Greve
Alt. 3) Den dyreste og langsomste løsning: Vil du hellere sende pakken retur med et andet fraktselskab end Bring, da skal pakken sendes direkte til vores lager i Sverige. Kontakt os for at få adressen til lageret i Sverige. Dette er meget en dyrere løsning (da det bliver udenlandsfragt), men vores returpostboks hos Bring, kan desværre ikke tage imod pakker sendt med andre end Bring selv. Her bedes du også selv huske at printe og vedlægge en returformular.
Du kan downloade vores returformular her.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses ( madvare)- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret. Dette gælder også levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Gebyrer for tjenester, såsom forsendelse, ekspreshåndtering og lykønskningskort, refunderes ikke. Disse tjenester anses for at være færdige, når de er leveret, hvilket inkluderer forsendelse af pakken fra vores lager og klargøring til dine specifikationer.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Levering sker med Bring - du kan se i kassen hvilke du kan vælge ift. din leveringsadresse. Leveringstiden er 1-2 hverdage. Der findes 3 leveringsmuligheder:
Fragten koster mellem 39 – 59 kr ved køb over 499 kr. er der gratis fragt med bring til pakkeshop eller hjemmelevering. Hvis du ikke er at træffe på privatadressen, efterlades en advisering, om hvilken pakkeshop du kan hente pakken på.
Vi leverer desværre ikke til udlandet, Grønland og Færøerne fra Coolstuff.dk. Derfor betaler vi heller ikke moms retur for produkter eksporteret til Grønland og Færøerne. Da vores hovedfilial er svensk, er vi ikke med i denne ordning.
Betaling kan ske med bank-/kreditkort (gennem Klarna), Mobile Pay (gennem Klarna), eller Klarna faktura.
Vi accepterer Visa, Visa electron, Maestro, MasterCard, American Express og JCB. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhed anvender vi også 3DSecure. Du kan desuden vælge at betale gennem MobilePay. Pengene trækkes ikke før varen sendes, vi tager ikke kortgebyr.
Du betaler efterfølgende pr. faktura fra Klarna, hvor du har 30 dages betalingsfrist. Du skal være over 18 år og må ikke have nogen betalingsanmærkninger for at kunne anvende fakturabetaling. Leveringsadressen skal være den samme som din folkeregisteradresse. Ved for sen betaling får du først en påmindelse uden afgift. Hvis betalingen stadig udebliver, pålægges en påmindelsesafgift på 100 kr samt morarenter på 8,05 %. Der foretages almindelig kreditprøvning uden kopi til orientering. Fakturaen sendes direkte fra Klarna via email.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Firmabestillinger kan ske via CVR /momsnummer mod forskudsbetaling på det fulde beløb. OBS: Man kan ikke ligge sin bestilling igennem webshoppen via CVR / momsnummer, man skal derfor kontakte kundeservice via mail for at lægge en ordre. Læs alle betingelser og fremgangsmåde her for firma bestillinge her, da disse kan variere fra betingelserne for privatkunder.
Hvis du er under 18 år, skal du have tilladelse fra en værge for at bestille hos os.
Når du handler hos CoolStuff, skal du igennem følgende trin:
Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse når ordren er gået igennem. Hvis du ikke har fået denne, så tjek altid først dit spamfilter. Det er altid muligt at få sendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse på et senere tidspunkt ved at kontakte os her
Det er vigtigt for os, at de varer du modtager, er fejlfri ved leveringen. Du har 2 års reklamationsret på samtlige produkter på fabrikations- og materialefejl (mangler).
På batterier ydes der dog kun 6 måneders reklamationsret, da batterier betragtes som en sliddel, hvis levetid afhænger af måden hvorpå batteriet bruges og opbevares på. Hvis du skulle modtage en defekt vare, så bedes du kontakte os hurtigst muligt gennem vores reklamationssystem og give en detaljeret beskrivelse af fejlen, med billed-dokumentation af problemet hvis muligt. Efterfølgende vil det være muligt at få ombyttet varen, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette forudsætter selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Ved reklamationer, bedes du anmelde din sag igennem vores reklamationssystem. Afvente vores instruktioner.
Det kan tage op til 14 dage efter du har givet besked om returen, før du har et nyt produkt eller har pengene retur.
Ved en tvist kan du gå videre med din klage hos EUs online tvist bilæggelse ved tvist som er opstået ved grænseoverskridende nethandel. Ved nationelle tvist henviser vi til Forbrugerklagenævnet.
Lovgivningen siger at man skal reklamere indenfor det de kalder "rimelig tid". Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi anbefaler altid at du reklamere så hurtigt som muligt, så vi kan få løst fejlen hurtigst muligt. Hvis vi ønsker den defekte vare retur, skal skal dette ske indenfor rimelig tid og returen er altid gratis.
Vi anvender SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyder, at alle bestillinger er krypterede, dvs. helt sikre. CoolStuff er også E-mærket, hvilket giver dig ekstra forbrugersikkerhed og betyder at vi aldrig vil sende dig spam-mails.
Læs mere om hvordan vi behandler persondata i vores privatlivspolitik
Brug ikke vores billedmateriale uden forudgående aftale med os. Køb af vores produkter, giver ikke automatisk ret til at bruge vores billedmateriale uden forudgående aftale. Kontakt os her
Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.
Købsgarantien gælder for privatpersoner, der er bosiddende i Danmark, og den gør sig gældende, i så fald butikker ikke påtager sig deres ansvar ifølge købeloven inden for 60 dage efter et køb.
Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Besøg PriceRunner for at få din Købsgaranti
Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af defekt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige betingelser for Købsgarantien.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@coolstuff.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Coolstuff AB
c/o Bring Parcels
Ventrupparken 4
DK-2670 Greve
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: __________________________________
Modtaget den: _______________________________
Ordernummer: _______________________________
Forbrugerens navn: ___________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.07.2024
1-2 dages leveringstid!
Send til modtageren, pakket ind og med et kort - vi løser alt!
Og dansk kundeservice